Współczesne możliwości druku
Ogromna liczba możliwości i zastosowań szeroko rozumianego druku 2D pozwala dzisiaj na tworzenie naprawdę interesujących strategii marketingowych. Technologia ta na przestrzeni ostatnich 20 lat zauważalnie poszła do przodu, a obecnie może być wykorzystywana do produkcji ulotek, plakatów, nadruków na koszulkach, broszur i wielu innych gadżetów reklamowych. Warto zwrócić uwagę na możliwości, jakie oferuje chociażby druk cyfrowy, ponieważ technika ta jest niezwykłym udogodnieniem dla wielu przedsiębiorców, którym z jednej strony zależy na niskim nakładzie zamówienie, a z drugiej – na personalizacji każdej pojedynczej sztuki. Metoda pozwala na produkcję nawet stu ulotek czy broszur bez konieczności specjalnego przygotowania samych form drukowych. Ma to niemałe znaczenie zwłaszcza w kontekście ceny, ponieważ rozwiązanie to jest dzięki temu znacznie tańsze – zarówno dla drukarni, jak i dla klientów. Naturalnie druk cyfrowy to tylko jedna z wielu opcji, jakie oferują współczesne przedsiębiorstwa poligraficzne. Wiele z nich świadczy usługi typu plomby gwarancyjne (które drukowane są na specjalnych foliach – kruchej lub tzw. VOID) lub nadruk na kopertach – co z pewnością zostanie docenione przez przedsiębiorców dbających o odpowiednią standaryzację wizualną przedsiębiorstwa. Możliwości mamy wiele, skąd zatem wiedzieć, kiedy zdecydować się na druk techniką cyfrową?
Kiedy zdecydować się na druk cyfrowy?
Technika ta z pewnością będzie zbawienna dla osób, które mają zaplanowany niewielki budżet na takie zlecenie, zależy im na czasie i chcą zastosować kilka wzorów w trakcie jednego wydruku. To niezwykle prosta i szybka metoda, zatem możemy być pewni, że niekiedy uda nam się zrealizować zamówienie praktycznie od ręki. Skoro jednak jest to tak bezproblemowe, jak wygląda kwestia jakości wydruku? Na szczęście i w tym aspekcie nie musimy się niczym przejmować. Współczesne drukarki cyfrowe produkuje się w oparciu o konieczność dostosowania ich do obecnych standardów, zatem wykonywany przez nie wydruk jest wysokiej jakości. Ostre, nasycone barwy i wyraźne litery bez dwóch zdań przekonają każdego o skuteczności techniki. Nic zatem dziwnego, że bywa wykorzystywana, kiedy w grę wchodzi niskonakładowy druk ulotek. Istotną informacją dla osób zainteresowanych produkcją tradycyjnych nośników reklamowych będzie z pewnością fakt, że drukarki cyfrowe oferują szybką i bezinwazyjną edycję wydruku, nie mają problemu z pracą na różnych powierzchniach i z papierem o różnej gramaturze – można tu wskazać papier satynowy, kredowy, samoprzylepny, ozdobny czy nawet folię samoprzylepną. Wszystko dostosowane do potrzeb współczesnego klienta.
Z kim współpracować?
Drukarni stosujących technikę cyfrową jest naprawdę wiele. Jeśli zależy nam na czasie, to z pewnością zdecydujemy się na współpracę z tą, której lokalizacja nie jest zbytnio oddalona od siedziby naszej firmy, lecz jeśli nie gonią nas terminy, to warto przemyśleć ten wybór. Pamiętajmy, że zawsze podczas produkcji ulotek, broszur czy innych materiałów promocyjnych powinniśmy zwrócić szczególną uwagę na produkt końcowy. Jego wykonanie musi być bez zarzutu, dlatego dobrze współpracować z przedsiębiorstwami oferującymi możliwość wykonania wydruku próbnego, aby zobaczyć, jakiego efektu możemy się spodziewać. Druk cyfrowy ulotek powinniśmy zatem zlecać profesjonalistom, którzy doskonale wiedzą, na jakie aspekty zwrócić szczególną uwagę. Doskonałym wyborem będzie pracownia druku i reklamy Arpidruk, której pracownicy na pewno staną na wysokości powierzonego im zadania.